söndag 29 juni 2008

Prylar, originalkartonger och bruksansvisningar

Det är inte klokt vad man kan hitta efter en storrensning i förrådet. Vad sägs om en kobratelefon med anvisningen "så här ringer man?"

På min kobra, eller Ericofonen som den heter, är allt i original - kobra, bruksanvisning, orginalkartong, men dock inte sladden. 


Just vår Kobra var gjord speciellt för brandkår och  hade bara två spröt för att kunna kopplas in i en telefonstolpe. Denna skulle såklart användas ute på fältet och inte inomhus i ett telefonjack.


Det skulle kännas sådär när jag fick Kobran i present att klättra upp i en förbrukad telefonstolpe för att kunna använda den :). Jag fick helt enkelt ta sladden från en annan kobra. Dock hade jag tyvärr ingen röd, utan fick ta en grå och satte dit istället för att få den att fungera.


Ett fat och kartong designad av Stig Lindberg? Jag måste erkänna att jag aldrig har sett en originalkartong av Stig Lindberg förut. Den var inte märkvärdig - både sliten och illaskött. Men kul att ha, eftersom konstnären designade även kartongen.

Termafat +bruksanvisning+originalkartong. Fatet används nu, som synes till andra ändamål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar