torsdag 5 juni 2008

Storstadspuls, cookie jar och kläder

















En stad som har allt och jag menar verkligen allt. Roliga klubbar, retro-butiker, parker att vila sig i, god mat, trevlig mentalitet , shopping , prylar, obskyra skivaffärer, kläder... Jag måste stanna där. De har verkligen kläder. I ALLA STORLEKAR. Snygga kläder också. Vilken stad jag pratar om? - New York såklart. Tro mig när jag säger det. I New York är det är inte billigt, men det du inte hittar hemma hittar du här.

På "Our name is mud" i Grand Central Station köpte jag en cookie jar som för mig symboliserade hela resan. En cookie jar!!. Inte antik eller retro men kanske kan den charma någon i framtiden :) Jag får fortfarande den där lyckliga känslan av världens häftigaste storstad när jag ser den.
Ja, ni som inte har varit i New York. Åk dit. Överlever ni det stenhårda korsförhöret i passkontrollen så är det bara att säga grattis - ni har kommit till världens häftigaste storstad.

2 kommentarer:

  1. JättesugenTiger5 juni 2008 23:16

    Ohh, Kakburk för Tigerkakor!
    Jättefull hoppas Tiger på.

    SvaraRadera
  2. Ja, klart det är fullt med tigerkakor de lux - bara för dig :)

    SvaraRadera