söndag 5 oktober 2008

Orange Plast - åsikterna går isär, horribelt eller snyggt?


Madames orangea plastsamling

Orange plast väcker vissa minnen hos mig, madame. Nåja, ibland iallafall. Vissa tycker orange plast är coolt andra tycker det orangea skulle ha stannat kvar och begravts med 70-talet.Nåja, här är några plastprylar som kanske väcker några minnen.

Det runda Pennstället är från Italien och det finns också i exakt likadan modell som paraplyställ. Pennställ nummer två saknar de vita lådorna som hör till. Tyvärr är lådorna försvunna så den kan bara användas som pennställ nu. Men den är väl lite charmiga ändå? 

6 kommentarer:

  1. även tigrar har haft pennställ. Ska kolla om det finns kvar med vita lådor ochh allt, men matte ska nog inte hoppas för mycket.
    Och så får hon påminna tiger att leta, stället är nog i tigergrytet i Karlstad. å muta med kakor.

    SvaraRadera
  2. nej, åsikterna är enade:
    orange plast är horribelt!
    =D

    SvaraRadera
  3. När jag köpte min lägenhet så fick den orangebruna köksmattan bestämma inredningen: mitt kök är som en varm färgklick i orange-rött-brunt ala tidigt 70-tal.Plastbyttor,plastserviser,storblommiga textilier,oranga bakelitbestick,blomkrukor,,jag är spyless den minimalistiska,blonda inredningsstilen-fram med retro,hemtrevligt, nostalgi! Och ingen säger "horribelt",,,útan "häftigt" :)

    SvaraRadera
  4. Hej och tack för inlägget. Ja, jag kan inte annat än att hålla med dig. Retro är kul och hemtrevligt!

    //Madame Inredning

    SvaraRadera
  5. En vänlig själ sa...

    orange plast kan vara snyggt tycker jag, beror på vad det är, men jag har lite svårt för 70-tals inredningsstil; 20- och 50-tal ska det vara om det ska vara nåt. Oftast är detta dyrt i 2:nd handaffärerna; vet inte hur svärmor alltid lyckas att hitta bra prylar till en spottstyver, men hon gör det verkligen!
    Och varför skulle minimalism vara så fel egentligen?

    SvaraRadera