torsdag 29 mars 2012

Butiken med Rörstrandspärlor

Håll i hatten? Nej, håll i plånboken! I den lilla butiken tittar färgglada Mitt i Prick champangeglas fram, olika vaser lyser vackert på det dukade bordet. Dessa trängs med keramik, femtiotalsplast och  femtiotalsporslin. I butiken finns mycket ögongodis. För vår del gäller det att hålla igen plånboken - lite väl dyrt tycker vi att det är. Men vi brukar gå dit emellanåt och göra ett besök. Ägaren är trevlig och berättar gärna om sina prylar. En mycket rolig liten butik.

Butiken heter Fifty Fifty och finns på Rörstrandsgatan 11 och 16 i Stockholm.









4 kommentarer:

  1. Där brukar jag gå in!! Jättetrevliga saker,ja,som du skriver:ögongodis. Men jag brukar gå ut tomhänt åxå,,,jag är nog lite för snål ibland ;)

    SvaraRadera
  2. Hej RETROknoppen. Ja, vi håller med dig, vi kommer också ut tomhänta. Lite snål måste man vara ibland :) Tyvärr överväger inte de trevliga sakerna och den trevliga ägaren storstadspriserna!

    SvaraRadera
  3. Dit måste jag också gå och inspireras :)

    SvaraRadera
  4. Hej Maria på tid och rum i Årsta. Ja, gör det! Men du har också en mycket trevlig butik. Den har vi besökt ett flertal tillfällen!

    SvaraRadera