lördag 24 mars 2012

Lakritskatten vaktar skatten

I dag har jag, 60-tals katten, tagit över Orange-retro:s blogg och facebooksida från Madame och Jonte. Om du undrar varför får du reda på det under bilden.
Madame, min matte har blivit lakritsambassadör och kommer att gå på Lakritsfestivalen i år.  Festivalen äger rum i Stockholm den 21-22 april på Münchenbryggeriet.  Nu gillar Madame lakrits så mycket att det ett tag framöver blir mycket prat och lite tjat om lakrits på bloggen ett tag framöver.

Lakrits minsann Jojo. Har matte fått hybris tänker ni? Skriva om lakrits på en retroblogg? Varför inte? Ni ska få se.

I dag kom matte hem med en påse fylld med massa spännande saker ska ni veta. 

Jag vill också ha! Här tänker jag sitta och vakta det goda, dyra och svarta guldet tills Madame ger med sig. Någon provsmakning blir det alltså inte tal om förrän hon lovar hälften till mig och Jonte. Det kommer att krävas en rejäl övertygning - men någon ordning får det allt vara!

Påsen matte kom hem med innehåller:
  • 1 paket premiumlakrits supersalty
  • 1 paket premiumlakrits salty
  • 1 påse vrål med hallonlakritssmak
  • 1 påse vrål med citronlakritssmak
  • 1 burk lakritssylt. Prrrrrr...Nu spinner jag. Snart, snart får jag slicka i mig den där sylten. yammie!!. 
Den första provsmakningen (som kommer att dokumenteras här på bloggen) sker alltså när Madame har lovat hälften till oss. Känner jag henne rätt, sker det redan imorgon eller högst övermorgon. Vilken av produkterna det blir är hemligt än så länge. 

Stay tuned mina tvåbenta vänner. 

Hälsar

60-talskatten (numera lakritskatten)

Länkar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar