måndag 12 mars 2012

Vackra saker på retromässan

Massa snygga saker såklart. Vi hade inte väntat oss något annat. Det som var tråkigt att det var exakt samma utställare som förra gången! Coolast var så klart den här bilen,som företaget Retro Måleri ägde:

























































 







Vårt inköp på mässan:
Mitt i Prick av mitt i prick Catti Åselius Lidbeck från Gullaskruf. Karaffen hade ett lager av "dimma" som satt sig fast på insidan. Försäljaren sa att hinnan skulle försvinna om man fyllde karaffen med 3 delar outspädd ättika och 1 del vatten och lät stå över natten. Det var bara det att det att den var på två liter - det stank ättika i hela köket. Men hinnan försvann nästan, fast bara nästan. 



6 kommentarer:

  1. Mitt i prick som är så fint.

    SvaraRadera
  2. Hej Randiga Tråden.

    Visst är det härliga färger? Man blir riktigt glad av dem. Vilken fin blogg du har förresten. Den ska vi följa med intresse! :) //Madame I

    SvaraRadera
  3. Bilen är INTE en Volvo Duett !!!!
    // H som i Huddinge

    SvaraRadera
  4. Hej anonym. Då ska jag genast ändra. Det var min goda vän som sa att det var det, då litade jag på honom. Vad är det för bil då?

    SvaraRadera
  5. Hej igen. Blev tvungen att kolla runt lite på "nätet" & hittade en bild på samma bil, men utan den fina textningen.
    Det är tydligen en Chevrolet 3800 "panel truck" 1948 : )

    // H som i Huddinge

    SvaraRadera
  6. Ååh coolt! Tack för att du kollade. Tänk vad jag lär mig :)

    SvaraRadera