torsdag 12 april 2012

Lakritspulver någon som minns hockeypulver?


Nu är det dags igen för mig, 60-tals katten aka lakritskatten och resten av familjen inredning att testa lakrits igen. 

Goodie bag nummer två innehöll:











Burk no 2 - Salty Liquorice från Johan Bülow

Jonte:
Lite tråkig lakrits, räddas av att den är salt. Intetsägande.

Madame:
 Inget för mig. Tyvärr smakar den som lakritsen som finns i Gott och blandat-påsen på Ica. De lakritsarna brukar alltid bli sist kvar. Ett plus iallafall att den inte fastnar i tänderna. Salthalten var bra, när den försvann var det inte kul längre. 

Lakritskatten:
*fnys* *surar*. När kommer sillen?


Lakrids A - Kakaopudrad sötlakrits, doppad i mjölkchoklad från Johan Bülow



Jonte: Mmmm. Lakritsen lyser knappt igenom men ändå lagom för att den ska märkas. Suveränt!

Madame:
Choklad och lakrits vilken fantastisk kombo. Detta förvånade mig. Riktigt gott! Topp!

Lakritskatten:
va? *sniff* 'ååååååh, nu fick matte till det igen.. Choklad...mmmm.*slurp* Finns det fler?




Brända mandlar med chili/lakrits från Gammelstad Knäck och Karamell



Jonte: Man känner igen lakritssmaken lite ibörjan, mycket intressant smakkombination. Det här  är en riktig hit. 

Madame:
Snacks. Beroendeframkallande. Bra att det inte var mer lakritssmak i den. Det hade nog förstört smaken. Lagom balanserad. Lite lite sting i. Det är bra. Gott!

Jonte: Passar inte till Nils Oscar öl. 
Madame: Nä, kanske inte, men den fungerade med alkoholfri flädercider.

Lakritskatten:
Var finns de där choklad- och lakritsbollarna???


Saltlakritspulver Pöyröö Puluveri från Namitupa
Jonte: Huva, jag tog för mycket på en gång så det blev starkt. I mindre mängder var det helt ok.
Madame: Smakar som hockeypulvret man hade när man var liten. Finns hockeypulvret kvar?  Gott var det. Men inte för mycket på en gång.


Lakritskatten: *Frääääääääääääs* *nyser* *fräser* *hostar*  *morrrrr* Vilken idiot lade denna i min matskål? Allt pulver flög upp i nosen. Mina arma kattbihålor. Jag har snortat lakritspulver! Neeeeeej, jag vill inte ha mera! Ta bort det hemska ondskefulla lakritsknarket!

Nu är jag arg! Hur kunde du bjuda mig på detta matte?  *Ligger på rygg i plågor med tassarna rakt upp i vädret* (Bilden lånad från Internet)


Natu-Hit - lakritspastiller från Ekologistik

Jonte: Mildare variant av fishermans friend. 


Madame: först när de krossas med tänderna känner man smakerna. Rätt mjäkig. De skulle ha varit starkare. Köp Fishermans friend istället. 

Lakritskatten:
*fnys* Jag tänker inte bli lurad igen! Neeej, jag tänker inte smaka!!!



Länkar

2 kommentarer:

  1. Hockeypulver finns än. I början kallades det för hockeysnus, men det namnet fick de inte ha kvar.

    SvaraRadera
  2. Aha. Då vet jag att det finns iallafall :). Ja, det var ju ett trevligare namn än hockeysnus.

    SvaraRadera