söndag 6 maj 2012

1 km loppis och hötorgskonst

Loppis är alltid kul och drar ofta mycket folk, likadant på 1 km loppis i Birkastan. Vi fyndade några serieböcker, annars var loppisen ingenting för oss men kanske en guldgruva för barnfamiljer då det såldes mycket barnkläder och leksaker. 

Desto roligare var loppisen på Hötorget. Hela torget var en enda stor loppis. Mycket roliga saker tyckte vi. Olika bord med allt möjligt. Från skivor till böcker, konst och porslin och mycket fina saker samt såklart, som på alla loppisar - skräp. 

Prissättningen var varierad och mycket medveten på märkesprylar så det är nog svårt att hitta fyndpriser. Men roligt är det och enligt en bordsinnehavare är det loppis varje söndag en tid framöver. Dock vet man inte hur länge om man får tro denna artikel:


Bildsvep från Hötorget:











4 kommentarer:

  1. Tänk så olika man är...jag tycker det var skräp på 1 km loppis och på Hötorget gjordes riktiga fynd...ja, en annans skräp är någon annans fynd ;-)

    SvaraRadera
  2. Hej Gila. Jag såg att jag skrivit lite för fort, så jag skrev om och jag håller med dig. Det var roligare loppis på Hötorget än på 1 km loppis. Hoppas det blev tydligare nu.

    Det jag ville få fram i inlägget var att det fanns mycket saker på Hötorget- allt från konst, porslin till fina saker och som alltid på loppisar - skräp. Men att på de fina sakerna typ alla Gustavsberg, är prissättningen mycket medveten så det är svårt att hitta saker till riktiga fyndpriser. Tack för att du fick mig att kolla på texten en gång till!

    SvaraRadera
  3. Ingen fara...ibland slinter fingrarna på tangenterna för mig också :-). Mitt inlägg om de båda loppisarna kommer till veckan...

    SvaraRadera
  4. Det ser jag fram emot att få läsa! :)

    SvaraRadera