tisdag 8 maj 2012

En gräddsnipa - ett riktigt fynd!

Vi har inte köpt något på länge och  fynden har lyst med sin frånvaro här på bloggen. Men nu är det dags igen. 

Denna lilla gräddsnipa köpte jag för 25 kronor i en liten och överbelamrad secondhandaffär  - ett riktigt fynd! Jag trodde inte att det gick att göra sådana fynd idag, men det går tydligen även om det sker väldigt sällan.

Röd Aster av Stig Lindberg. Gräddsnipan skrek högt till mig: Jag trivs inte i den här kassen. Rädda mig! Klart jag gjorde det  -  fast jag inte sparar på denna serie. //Madame.




2 kommentarer:

  1. Vilket kap! Hade också slagit till även om jag inte samlar på den.

    SvaraRadera
  2. Jopp, vår tanke är att vi ska byta den mot nåt vi vill ha. Men just nu tycker vi bara att den är fin, så vi behåller den ett tag till. :)

    SvaraRadera