tisdag 22 maj 2012

Tänk att få ha dockkalas med Pyret!

Bild lånad med tillstånd från Traderasäljare
Åh denna har jag länge velat ha. Pyret - en minivariant av Pyro av Wilhelm Kåge, Gustavsberg. Ni vet den där enkla servisen med en blomma på. Kåges vanliga pyro-servis är jag faktiskt inte lika förtjust i. När jag var liten så älskade jag att ha kalas med mina dockor. Det är kanske därför som jag är så barnsligt förtjust i Pyret.  

Nu finns den kompletta dockservisen till budgivning på Tradera. Men smakar det så kostar det. Lägsta pris är satt till 4000 kronor. Lite för mycket enligt min skrala budget. Men är den inte förtjusande så säg?


//Madame


Till Pyret-auktionen på Tradera

2 kommentarer:

  1. En sommar råkade jag på en äldre man som sålde av hela sin samling Pyret, alla delar i brunt OCH grönt...han hade samlat många år och hade svårt att skiljas från dem...han hade allt i ett byahus och det var skoj att se. Tyvärr hade jag inte med mig kamera.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag förstår att man har svårt att skiljas från något man har samlat på länge. Pyret i grönt måste vara ännu mera ovanlig än den i brunt gissar jag?

    SvaraRadera