lördag 2 juni 2012

En riktig fyndlördag..

- Va, någon som ska inkräkta på mina revir?!
// 60-talskatten
Det lönar sig att rota i gömmor och gå på gårdsloppis. Idag blev det extra utdelning på fynden - saftglas, en blomkruka och en ny kattkompis till 60-talskatten (se tidigare inlägg på bloggen).

De sex saftglasen i rött, grönt och gult är från 50-talet och i ypperligt skick.  Förvisso har de inte samma status som Bengt Orups glasserie "Strikt", men jag gillar mina "nya" vardagsglas. De har legat oanvända i ett skåp i 36 år då glasägarens dotter fick ärva dem. 


På loppisen köpte jag för tio kronor en blomkruka i perfekt skick, design Lisa Larsson, Bodasteninge. 


Av samma ägare som jag fått saftglasen, fick jag också en liten porslinskatt. Troligen 50- eller 60-tal. Den kommer att stå på hyllan bredvid min andra porslinskatt. Undra sa flundra om 60-talskatten är nöjd med det beslutet?


Har du fyndat i helgen? Berätta gärna!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar