torsdag 12 juli 2012

En oas - ett steg utanför lägenheten

Tycker ni som jag att det är härligt att omge sig med massor av växter och blommor? Känner ni er lugna och harmoniska samtidigt som det känns så där mysigt när det blir lite lummigt omkring en?

Jag, Madame blev överlycklig när jag hittade ett mini-växthus som passade in på min lilla balkong. Äntligen kunde jag göra en myshörna där. De stora kedjorna som Plantagen, Hornbach eller olika handelsträdgårdar hade inte något litet växthus som passade  - nej, efter febrilt letande hittade vi det på Biltema! Se så fint det blev efter allt planterande och ompysslande.

Här är min lilla oas och det är här jag myser på eftermiddagarna nu på sommaren. Inte bara att det är fint och rofyllt, det börjar ge frukt också. Första skörden - paprika, jordgubbar, smultron, grön chili och tomater.

Nu väntar vi med spänning på zucchinin och gurkan! Hoppas verkligen det blir något av dem också!





Frukt och grönsaker på ett fat i serien Pepita av Ingrid Atterberg för UpsalaEkeby. Fatet vann vi på
Traderaauktion. Det var synnerligen inget fyndpris. Vi ville verkligen ha det och supernöjda blev vi. 


2 kommentarer: