söndag 5 augusti 2012

Få men fina sommarfynd

På åtskilliga bloggar har jag läst om vackra fynd och sett flera som stannat till på bakluckeloppisar . För mig har det knappt blivit några fynd alls i sommar och jag som lovade mig själv att jag skulle stanna till vid varenda loppis och gå på flera auktioner. Istället har jag varit på festival, åkt till fjällen, varit i stugan och fiskat. Trots avsaknad av loppisar samt det trista sommarvädret är jag ganska nöjd med sommaren ändå.

Igår var det iallafall äntligen dags för en liten runda igen. Till min glädje hittade jag några fina saker.

  • Mitt i prick-skål av Catti Åselius. Den kommer att göra sig fint bland mina övriga Mitt-i-prick saker på kökshyllan. 
  • Liten blomkruka (den främre) av Mari Simmulson, Upsala Ekeby. Lite lik "Pepita" av Ingrid Atterberg, tycker jag.
  • Blomkruka av Hjördis Oldfors, City, Upsala Ekeby. Någon som vet hur man får bort avlagringarna som bildats i krukan?
Fyndskålen bland övriga Mitt i prick. Se mittenhyllan högst upp.

2 kommentarer:

  1. Jag vet inget om avlagringar men gillar dina krukor!Trevligt köp!
    Hade det inte varit för tidningen Retro hade jag aldrig tänkt i kruksvängen men nu spanar jag automatisk efter äldre krukor,,, Så det kan bli :)

    SvaraRadera
  2. Hej RETROknoppen. Hoppas sommaren varit snäll mot dig.
    Jag hade några fina krukor innan tidningen Retro skrev om dem, bland annat några som nära och kära skänkt bort till mig. Så lite medveten var jag nog. När Retro hade numret med krukor, blev alla så tidigare billiga krukor helt plötsligt väldigt dyra hos den lilla loppisen till second hand-affären till antikbutiken. Numera är det väldigt få gånger jag köper krukor, dvs bara när jag hittar dem till bra fyndpriser. Det ska vara roligt att fynda och man ska inte bli ruinerad. Dock inget ont om tidingen Retro. Det är en fantastisk tidning!

    SvaraRadera