lördag 8 september 2012

Från Ax till Gråsten. Antikvärldens dag 2012.

Antikvärldens dag i Solnahallen. Flera säljare vittnade om svårsålda saker och färre människor som besökte mässan. Kanske har flera av Antikvärldens läsare gått över till tidningen Retro? Jag trodde faktiskt att köerna skulle vara längre vid öppningsdags då insläppet från början var för tidningens läsare. En liten gissning bara. Själv tyckte jag det var lagom med folk och att mässan var trevlig.

Våra fynd idag

  • Två gröna Viola Gråsten-filtar från Tidstrand
  • sex stycken assietter och ett fat: Ax av Berit Ternell med glasyren Astra för Upsala Ekeby, Gefle. Tack Form55 för informationen.
  • Erik Kold-burkar

  • Viola Gråstens fina filtar















    Berit Ternell, Ax, Upsala Ekeby, Gefle














    Erik Kold-burkar















    Några bilder från mässan
    Rosa kaffebryggare?  - gräslig enligt mig









    Emaljskyltar



    Kodeinfosfatkakor??

    Fina blomkrukor 

    Cool dammsugare

    Plåtburkar och andra nostalgiprylar


    Lampa som mätte 1.20 i höjd

    Snygg plåtburk med "glasruta"
     
    Cool handväska

    4 kommentarer:

    1. Skoj att ses igår. Hittade ni något idag i Aspudden!

      SvaraRadera
    2. Ja, det var skoj att ses. Det får vi göra om. Jag köpte några receptbilagor och några seriealbum. Hittade du något roligt, jag gissar att du letade efter några tyger?

      SvaraRadera
    3. Ja...fast det blev inte så mycket på tygfronten...men lite annat smått.

      SvaraRadera
    4. @Gila: Det vet jag ju, jag läste ju om dina "retro- och antikäventyr" på din blogg :)

      SvaraRadera