söndag 17 februari 2013

Antikmässan 2013 - en bildkavalkad

"I onsdags var det försäljarnas dag, på torsdag alla de rikas och på fredag och lördag allmänhetens. Om vi tittar på nästa besökare som kommer till min monter idag så tror jag att dom kommer att snegla på zebrakopparna och Nagelljustakarna som jag inte sålt något av de tidigare dagarna. Förra året sa det svisch så var de borta redan första dagen. Annars tror jag att intresset för keramik och textilier går bättre nu än förra året. Svårt att säga det som är påväg ut, men flera av Stig Lindbergs porslin ligger lite lägre ner i pris nu än tidigare. Man ser inte mängderna av Berså eller Mon Amie av Marianne Westman som för två år sedan"

Antikmässan på Stockholmsmässan bjöd som vanligt på massa fina saker och en hel del överpriser. Det var roligt att flera av montrarna kändes mera genomtänkta i år än tidigare, så det var som att kliva in i möblerade rum. I lördags frågade jag en säljare, som inte ville ställa upp på bild, om hon märkt vad som var inne just nu och om något som var inne för några år sen var på väg ut.

Vi tittar på besökarna. Mycket riktigt en man vänder på Zebrakopparna och Nagelljusstakarna. Senare på dagen hade mycket riktigt flera av de vackra textilierna och ljusstakarna sålts.

Nåja, en liten reflektion och nu bildkavalkad:


























Nä, men oj, censur...


4 kommentarer:

  1. kul med citat från säljare....och fina foton!

    SvaraRadera
  2. Tack! Vad snäll du är, jag gillade dina foton med :)

    SvaraRadera
  3. Tack S:t Olof. Det var snällt sagt. Hoppas du haft en fin helg och får en fin vecka. :)

    SvaraRadera