lördag 6 april 2013

Papperskorg i orange

Jag minns att man i början på 2000-talet pratade om det papperslösa samhället. Idag 13 år senare är det fortfarande en hel del papper som finns på kontoren runt om i landet. E-post och ipads, iphones och sådant är såklart en fördel och sparar in en massa pappers- och telefonkrångel, men att papperet är påväg att försvinna har jag då rakt inte märkt.

Här en papperskorg som går in i samlingen orangeplast, denna från Hammarplast. 70-tal skulle jag tro. Jag köpte den på bakluckeloppis för ett tag sedan. Det känns som den saknar någon del, men pedalen fungerar som den ska och innerhinken finns kvar så det finns inte mycket att gnälla på. Jag minns vi hade en sådan i familjen när jag var liten. Den här kommer eventuellt att bli toalettpapperskorg.





2 kommentarer: