söndag 27 oktober 2013

Fantastiska vackra tyg..

Jag är ingen tygfantast. Verkligen inte. Men jag har lärt mig en del genom att följa olika forum på Facebook och instagram, men det har varit få textilier jag har fastnat för. Dessutom hittar jag bara urblekta 90-tals påslakan eller virkade dukar när jag är på loppisar och second hand. 
När jag såg denna trodde jag att hjärtat skulle hoppa ur kroppen på mig. Så snygg! Naturligtvis var den ju inte till salu. Och ja, jag gråter lite blod. Fick reda på av en tygexpert och vän att den var gammal men att den nytillverkas. Jag får nog börja leta efter en nytillverkad då. För den här i retro läre jag nog aldrig hitta. 




Jobs handtryck Leksand Made in Sweden.

3 kommentarer:

  1. Världens vackraste något skitiga färger, helt i min smak!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, håller med dig. Min med :)

    SvaraRadera
  3. Ja den var verkligen snygg! Ett riktigt konstverk!

    SvaraRadera