söndag 5 januari 2014

Älskade LA, Colorado

Nej, det är inte någon plats i USA jag pratar om. Naturligtvis är det min favoritservis Colorado av Stig Lindberg som jag har valt att samla på som får min uppmärksamhet.

Idag kompletterade jag samlingen med ytterligare en äggkopp, det största ovala fatet i vit färg och ytterligare två saladjärer. De är knepiga att få tag på. Speciellt i den limegröna färgen.

Dagens fynd.

Det jag ytterligare vill komplettera med för att få min servis komplett är:
1. Det största ovala fatet i limegrönt, 32 cm
2. Minsta fatet i vit färg, 22 cm
3. Löksoppsskålar i limegrönt med lock, utan lock har jag redan.
4. 1 kaffekopp med fat

Löksoppsskål

Kaffekopp med fat

Jag är tokintresserad av dessa delar, speciellt löksoppsskålar och det stora limegröna fatet. Så har ni något av dessa till salu så  blir jag såklart tokglad om ni hör av er! 

Vill ni läsa mera om servisen Colorado, så måste ni naturligtvis gå till Form55:s blogg. Seså klicka nu på länken och läs om historien om Colorado. Fantastisk research. Servisen slutade att tillverkas 1962. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar