måndag 27 januari 2014

Dogs have owners cats have staff

Lyder ett gammalt ordspråk. Lite så tänker jag också. Jag älskar katter. De kommer när de själva vill, antingen när de är hungriga eller vill bli kliad och ompysslad. Resten av tiden vill den antingen sova eller vara ute och leka, jaga och utforska skogen. Självklart har den sina egenheter som gör den till en egen individ. Som att den alltid kommer och möter en när den känner igen ljudet på just vår bil eller står på stegen till garagetaket och vill vara med och skotta av snön.

Jag har några gamla porslinskatter hemma som en liten kompensation på att vi inte längre har en riktig katt. Men vi vill att katter ska kunna springa fritt ute och en lägenhet utan grönområden samt bilvägar är inget alternativ för oss, då är vi utan. 

Det skulle egentligen inte bli någon kattsamling, men ni vet, ibland kan man inte låta bli.
Senaste tillskottet är ett salt och pepparkarspar. Jag köpte dem i London och de är från 1961. Copywrite Holt Howard 1961 står det under dem. Fast de är nog gjorda i Japan eftersom en gammal klisterlapp med made in Japan finns på en av katterna. Men söta eller hur?

Japanska katter tillverkade för Holt Howard 1961. 

Gäsp och godmorgon, tycker Pricken från katthimlen. Du saknas hos oss varje dag. 13 fina år fick vi med dig, fina, nyfikna och snälla katt. Det här inlägget är tillägnat dig.

4 kommentarer:

  1. Vad kan man säga.... Massor eller ingenting :-) Den som någonsin haft privilegiet att sitta ner en stund med en katt i en konversation vet vad jag menar! Länge leve katten!!!!

    SvaraRadera
  2. DeBeer: Håller med. Länge leve katten!

    SvaraRadera
  3. Dessa Japanska katter, så underbara. Ja, jag förstår att det är en stor saknad.

    SvaraRadera
  4. Randiga Tråden: Visst är de underbara. Det var tur jag inte hittade fler, sambon hade blivit galen. Haha.

    SvaraRadera