söndag 23 februari 2014

Skynda fynda.. Eller?

Internet gör det möjligt att slå upp minsta lilla loppissak på mobiltelefoner och datorer, för att hitta eventuell information om tex formgivare. Jag tror det är en av anledningarna till att det är svårare att hitta riktiga fynd idag. Idag verkar alla gilla retro och det har blivit business. Pengarna ska rulla. På något vis hoppas jag att hajpen ska gå över, så jag åter kan hitta mer åt mig själv och åt mina vänner till loppispriser eller mer humana priser och inte mässpriser. Eller att retroeran flyttas från 1950-1970-talet till 80-talet. Det vore något. En era jag inte förstår mig på förutom musikmässigt. Hemskt med andra ord enligt mig. 

Men misströsta inte. Det går fortfarande att göra fynd. Här en bildkavalkad från en loppis och secondhandbutik i norrland där priserna än så länge är ganska humana. Nej, jag köpte inget av dessa. Jag köpte en enda liten pryl som jag tänker visa upp imorgon. Så det så!

























2 kommentarer:

  1. Ahhhhh ta mig med till denna norrländska guldgruva!!!

    SvaraRadera
  2. Absolut Gila. Vi styr upp något :)

    SvaraRadera