onsdag 16 juli 2014

Kvittosamlaren från Kooperativa - årets bästa fynd?

Igår lovade jag att jag skulle visa mina fynd och inköp från gårdagens loppisrunda. Jag kan nog ha gjort årets bästa inköp igår. Är så nöjd med den gamla kvittosamlaren, som jag kallar den, från Kooperativa. Inget fyndpris, men jag kunde bara inte låta den ligga kvar i butiken. Den kommer att bli så fin i mitt kök.

Kvittosamlaren har olika flärpar med olika varor som till exempel kängsnören, kakao och kabeljo. När det var slut på en vara i hemmet vek man upp flärpen så den röda sidan syntes. Då visste man att varan behövdes köpas hem. Kvittot sparades som man sedan lade i hålet på kanten och i slutet på året kunde man få återbäring, berättade butiksägaren.

Det verkade som att man hade en basuppsättning på cirka 20 varor på den tiden. Om inte annat väldigt praktiskt om det vore så :) Att ingen hade köpt kvittosamlaren tidigare förvånar mig. Den är i superskick, jämfört med de jag hade sett tidigare då antingen en flärp saknats eller att den är väldigt rostig.

Annars köpte jag två halsband som någon dam ska haft på sig på 1960-talet, väldigt fina tyckte jag och kunde inte motstå dem. Mitt sista fynd var en gräddsnipa i Colorado-servisen som jag samlar på. Visserligen har jag den redan, men en extra skadar ju inte ;).

Mycket nöjd och glad Madame!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar