måndag 26 januari 2015

Välkommen till orangeriet

Gott nytt 2015!

Som en del kanske märker så ser det inte riktigt ut som vanligt på bloggen. ÄNTLIGEN har den fått en liten ansiktslyftning. Lite stilrenare antar den det nya namnet Orangeriet. Innehållet blir detsamma med massa retro.

Men de bästa fynden förra året? Jag har jättesvårt att välja, men det får bli kvittosamlaren som visades i förra inlägget och att jag kompletterade med fler delar i serien Advent av Lisa Larson, vaser av PO Ström, delar i serien Domino av Stig Lindberg, en röd Luxus-lampa med tyg av Marjatta Metsovaara och Ittala ljusstakar. Allt köptes kanske inte med direkta fyndpriser, men det är iallafall de här köpen vi är mest nöjda med.

Nå vad tycks om det nya utseendet då? Och vad är drömfyndet för 2015?

Må så gott och välkomna till Orangeriet!

//Madame Inredning

Våra bästa köp eller fynd 2014:

En lampa från Luxus med tyg av Marjatta Metsovaara
Domino av Stig Lindberg 

Festivo av Timo Sarpaneva för Ittala

Advent av Lisa Larson
Vaser av PO Ström

3 kommentarer:

  1. Går det att få till en kraftfullare orange? Marginaltexterna blir lite svårlåsta för oss halvblinda, annars så ser det finfint ut och härligt retro!!!

    Asså, Stickan visste vad han gjorde....*suck*

    DeBeer = Erica, om inte polletten trillat ner

    SvaraRadera
  2. Hej, jo jag vet att det är du :). Tack för synpunkter, jag ska se om jag kan göra något åt det. Blogspot är inte min starka sida tyvärr, men bra med synpunkter. :)

    SvaraRadera
  3. Snygg blogg! I like it!

    SvaraRadera